De App van Veel Voordeel werkt eenvoudig. De ondernemer maakt een account aan en voert gegevens in zoals naam, adres, openingstijden. Ter promotie kan de ondernemer het logo, foto’s, filmpjes en USP’s toevoegen. Vanuit het profiel kan de ondernemer links aanmaken naar de website en social media. Daarnaast kan de ondernemer instellingen beheren. Op het moment dat je een account aanmaakt, wordt er in het systeem automatisch een QR code gegenereerd. Deze print je uit en heb je beschikbaar bij de kassa. Want deze QR code ben je nodig bij het afrekenen van het product.
Kortingsbon aanmaken
De ondernemer plaatst een korting bon om een bepaald product aan te bieden. De ondernemer is vrij om zelf te bepalen welk product en tegen welke prijs aangeboden wordt. Hierop is dus een voor de consument aantrekkelijke korting t.o.v. de reguliere prijs van toepassing. Het plaatsen gaat op een vergelijkbare methode als iets plaatsen op bijv. marktplaats of facebook. Dus het uploaden van foto’s, het invoeren van een omschrijving en het met vinkjes mee geven van informatie als het type product, merk, maat, kleur en eventuele andere relevante kenmerken. Belangrijk is ook dat de originele prijs en de aanbiedingsprijs ingevoerd wordt, zodat duidelijk is wat het voordeel is en tot wanneer een aanbieding geldig is.
Om de App voor de consumenten aantrekkelijk te houden zorgen ondernemers dat ze altijd tenminste één aanbieding in de App plaatsen, en wekelijks een nieuwe aanbieding plaatsen. Geen aanbiedingen of steeds één en dezelfde aanbieding draagt niet bij aan een goede consumenten ervaring. Het is dus mogelijk om meerdere aanbiedingen tegelijkertijd in de App te hebben staan. De looptijd van een aanbieding mag langer dan één week bedragen.
Om teleurstelling bij de consument te voorkomen is het belangrijk dat het product wel op voorraad is. Mocht een product uitverkocht raken, dan kan de ondernemer deze direct weer uit de App halen en een ander product aanbieden. Wel zal er om vervelende situaties te voorkomen een disclaimer geplaatst worden, omdat er altijd enige tijd kan zitten tussen het moment dat het laatste product verkocht wordt en het uit de App verwijderd wordt.
Consumenten hebben ook de mogelijkheid om in de App zelf melding te maken bij Veel-Voordeel dat een bepaald product dat aangeboden wordt, niet meer voorradig is.
Extra verkopen met Veel Voordeel
Het grote voordeel van Veel Voordeel is dat je extra potentiële klanten in je onderneming krijgt die gericht voor een bepaald product komen. Bovendien werkt het op ‘No Cure, No Pay’ basis, zodat je dus eerst een verkoop realiseert en dan pas een commissie aan Veel Voordeel verschuldigd bent.
Als de klant eenmaal in de onderneming is dan kun je hem niet alleen het product verkopen dat je via de App promoot, maar wellicht is er ook upselling mogelijk. Op het moment dat de klant afrekent bij de kassa dient de QR code gescand te worden. Hierdoor ontvangt de klant spaarpunten van Veel Voordeel die hij bij een volgende aankoop kan inzetten.
Spaarpuntensysteem
Als de consument eenmaal spaarpunten verzameld heeft, kan hij deze omzetten in een korting bon. Deze korting bon kan besteed worden bij een aankoop in één van de winkels die bij Veel Voordeel is aangesloten. Deze kortingsbonnen kunnen niet ingezet worden voor de nieuwe collectie of producten die al afgeprijsd zijn. Om de korting bon te verzilveren dient bij de kassa weer de QR code gescand te worden en de kassabon ook. Ook nu ontvangt de consument weer spaarpunten.
De klant dient ook de kassabon in te scannen. De ondernemer kan naderhand in zijn Veel Voordeel account zien hoeveel verkopen hij met een bepaalde promotie heeft gerealiseerd. Als er een product geretourneerd wordt, of een klant probeert te frauderen, dan kan de ondernemer deze transactie afkeuren in zijn account. Dan is er uiteraard ook geen commissie verschuldigd.